Tervetuloa, Ole hyvä ja Kirjaudu tai Luo itsellesi tunnus

Luonto- ja luontokuvafoorumi

Olet täällä: Tuvan etusivuForum Home → Luontotupa.Net → Arkadianmäki → Thread

Koulutuksesta

Poll: Valokuvausoppini olen saanut
Total Votes: 124
itse opettelemalla, opiskelemalla ja kantapään kautta
87
perusteet koulunpenkiltä ja loput omatoimisesti
5
omatoimisesti, mutta aktiivi valokuvausseuran/järjestön jäsen ja haen myös sieltä neuvoja ja oppeja
5
eniten oppia olen saanut kouluttautumalla
1
olen vasta aloitteleva oppimishaluinen kuvaaja
16
olen luonnonlahjakkuus. Lahjattomat reenaa! :)
10
Rank

Total Posts: 441

Joined 27.12.2007

PM

Kuvaamalla olen oppinut ja kuvaamalla tulen toivottavasti vielä paljon oppimaan. Varsinaisia kuvausopaskirjoja en ole koskaan jaksanut kovin monta sivua plärätä ja kamerakerhoihin en ole laiskuuttani jaksanut liittyä.

RankRank

Total Posts: 1083

Joined 17.06.2009

PM

V. 87 sain yo-lahjaksi järjestelmäkameran ja sillä tuli paljon kuvattua, otin myös mv-kuvia jotka itse kehitin ja pimiössä hääräsin. Jossain vaiheessa 90-luvun alussa kuvaamiseen tuli pitkähkö tauko, koska töissä sain kuvien tekemisestä yliannostuksen mutta digikuvien myötä aloitin ikäänkuin uudelleen. Ensin Sonyn pokkarilla ja nyt keväällä ostin tuon järkkärin jolla on tullut ahkerasti kuvattua.
Kuvauskoulutusta olen hieman saanut graafisen koulutuksen ohella ja joskus on töissä tullut osallistuttua joillekin pikkukursseille. Ja kyllä niistä koulutuksista aina jotain hyötyä on ollut, aina kannattaa mennä jos mahdollisuus on!
Mihinkään muuhun kameraseuraan en kuulu kuin tähän Luontotupaan, ehkä sitten eläkkeellä... Ja joskus haaveilen vielä pimiön perustamisesta, jotenkin se on niin terpeuttista se punainen valo LOL
Kuvausoppaita jostain syystä en jaksa lukea, kuvakirjoja kyllä voin selailla, mutta että opettelisin kirjasta kuvaamista - no thanks!

Signature

- Kun ite teköö, niin saa sellaista kun sattuu tulemaan -

Rank

Total Posts: 21

Joined 01.08.2009

PM

Valokuvaus on vaikea laji, mutta aina silloin tällöin löydän kamerastani uusia toimintoja. Viimeksi oli ilo ylimmillään, kun löysin valotuksen grin

RankRankRank

Total Posts: 2207

Joined 22.07.2007

PM

Valokuvaus on vaikea laji, mutta aina silloin tällöin löydän kamerastani uusia toimintoja. Viimeksi oli ilo ylimmillään, kun löysin valotuksen grin

Aina sieltä jotain pientä näkyy löytyvän grin

Signature

http://www.markkusalonen.fi
Joitain kuvia, enimmäkseen lintuja ja entistä sekavampi blogi tongue wink

RankRankRankRankRank

Total Posts: 7385

Joined 02.04.2008

PM

Kantapään kautta on menty ja mennään tästä eteenpäinkin. Välillä kausiluonteisesti kirjastosta tulee lainailtua luontokuvakirjoja, uusia ja vanhempia joista ajatuksia saattaa syntyä. Myös täältä foorumilta ideoita tulee. Jatkan harjoituksia.
Olisikohan Jarkon aatu/Marskikuvat täältä Etelä-karjalasta Imatralta Immalan lentokentältä. Tännehän vanha harjaviiksi tuli Marskia onnittelemaan wocke vulf condor nimisellä nelimoottorisella pommikoneella. Varmaan muitakin intressejä oli kuin onnittelukäynti. Laskeutumiseen liittyi dramatiikkaa, koneen siipi meinasi osua Kaukopään paperitehtaiden savupiippuun ja laskeutuessa laskutelineen jarrut syttyivät tuleen. Marskihan ei kai tapaamisesta kovin innoissaan ollut.
Arvokasta kuvamateriaalia joka tapauksessa jos vielä tallella on. Silloin oli aika toinen eikä varmasti monellakaan valinnanvaraa ollut, selvitä piti tavalla tai toisella.

Signature

Luonnossa voin rauhoittua.

http://www.josu.pic.fi/kuvat/

Rank

Total Posts: 396

Joined 01.01.2009

PM

Kakerasta saakka olen kuvat `luontokuvia` ja kun sain lahjaksi ekan kamerani niin siitä se vasta alkoi,
sitten kuvaus alkoi… Olen 9 vuotta käynyt kattomassa rallia ja enduroa eri puolilla suomea enoni
kanssa ja 5 vuotta kuvannut enduroa ja rallia sillä tavalla olen oppinut suljinaikoja käyttämään ja endurossa
katselemaan etsimen läpi… Tänä kesänä opin käyttämään kaikkia muita ominaisuuksia kun olen
koko kesän käynnyt kuvaamassa Paikallista Jalkapallo seuran pelejä... Sitten tuli järeempi kamera ja
sitten on oppinut pikku hiljaa käyttämään kuvankäsittely- ohjelmaa…

Sen jonka nuorena oppii, Sen vanhan taitaa…

Rank

Total Posts: 878

Joined 06.01.2009

PM

itseopiskelijat huomio: kandee myös vähän lukea metsästyskirjojakin, niissä kun on aika seikkaperäisesti selitetty naakimista, eläinten käyttäytymistä yms. Periaatehan molemmissa on sama, metsästyksessä saadaan lihoja, kuvauksessa kuvia. (Mahtaskohan toimi valokuvausporukalla “hirvijahti” radioiden ja kaiken sälppeen kera?)

Signature

Mitä? Pitiks tähän kirjoittaa jotain viisastakin?
Ei, en ole luontokuvaaja. Minä vain kuvaan maisemia ja elikoita.

RankRankRankRankRank

Total Posts: 11704

Joined 27.07.2007

PM

itseopiskelijat huomio: kandee myös vähän lukea metsästyskirjojakin, niissä kun on aika seikkaperäisesti selitetty naakimista, eläinten käyttäytymistä yms. Periaatehan molemmissa on sama, metsästyksessä saadaan lihoja, kuvauksessa kuvia. (Mahtaskohan toimi valokuvausporukalla “hirvijahti” radioiden ja kaiken sälppeen kera?)

Joskus olen hyödyntänyt hirvijahtia ja ollut mielenkiintoista seurata kun hirvi seuraa aisteillaan hirvijahtia sivusta, kunpa olisi ollut videokamera mukana grin
Muutoin jahdattaessa ei kyllä hyviä kuvia yleensä saa. Ehkä jonkun loikan ojan yli.
Radiopuhelimiin on kolkyt vuotta kokemusta ja asemanhoitajapaperit, armeijasta lomaa kolme päivää ammunnoista kolmeltasadalta metriltä mutta yhtään elukkaa en ammu. zipper

Signature

Tuurilla ne laivatkin….

Rank

Total Posts: 696

Joined 26.08.2008

PM

“olen vasta aloitteleva oppimishaluinen kuvaaja”
Paljon on vielä opittavaa mutta ne perusasiat opeteltu itse kuvaamalla ja kuvaamalla.

Signature

www.ilarituupanen.net

RankRank

Total Posts: 1732

Joined 24.10.2007

PM

“olen vasta aloitteleva oppimishaluinen kuvaaja”
Paljon on vielä opittavaa mutta ne perusasiat opeteltu itse kuvaamalla ja kuvaamalla.

Näin juuri. Sama vika täällä suunnalla.

Signature

www.mikkopaakkonen.pictures.fi

Rank

Total Posts: 878

Joined 06.01.2009

PM

Voiko tätäkään lajia ikänä sanoa hallitsevansa suvereenisti ja sataprosenttisesti? Tikanheiton voi opetella niin, että joka heitto on Bullseye mutta…

Signature

Mitä? Pitiks tähän kirjoittaa jotain viisastakin?
Ei, en ole luontokuvaaja. Minä vain kuvaan maisemia ja elikoita.