Tervetuloa, Ole hyvä ja Kirjaudu tai Luo itsellesi tunnus

Luonto- ja luontokuvafoorumi

Olet täällä: Tuvan etusivuForum Home → Luontotupa.Net → Arkadianmäki → Thread

Piilokojut

Poll: Piilokojusta kuvaaminen?
Total Votes: 184
Olen kuvannut
28
Olen kuvannut ja aion kuvata jatkossakin
69
Kuvaan lähes kaikki projektini kojusta / kojuista.
3
En ole kuvannut
60
En ole, mutta aion vuoden sisällä aloittaa kojuprojektin
16
En ole, mutta aion vuoden sisällä kuvata toisen omistamasta kojusta
4
Muu vaihtoehto, mikä?
4
RankRankRankRank

Total Posts: 4164

Joined 02.06.2007

PM

Oletko / aiotko vuoden sisällä mennä ja kuvata luontoa piilokojusta?

RankRankRank

Total Posts: 2118

Joined 20.07.2007

PM

Teeriä menneisyydessä ja tulevaisuudessa. Ja onhan sitä aina jotain muutakin harkinnassa…

Signature

..:: http://www.janneheimonen.net/ ::..
.: Luontokuvaus blog - päivitetty 07.02.2012 :.

Rank

Total Posts: 64

Joined 20.07.2007

PM

Vaihtoehto: olen kuvannut, mutta en kuvaa enään piilokojusta
Olen aikanaan päivystänyt “ruumisarkussa” Väransbyn Stormossenilla parisenkymmentä yötä, mielestäni ilman uhrauksiani vastaavia tuloksia :-(
Saa olla aikamoiset puhujanlahjat sillä, joka minut tuohon touhuun vielä saisi.

Rank

Total Posts: 636

Joined 13.10.2008

PM

Teeriä,joutsenia ja kotkia.Mielenkiintoista touhua,joutuu joskus itsensä kanssa vastakkain.Silloin kun ei ole oikein kuvattavaa.Varsikin kotkan kuvauksessa kun on oltava pitkiä aikoja 2:en neliön kojussa.Jatkossakin on tarkoitus kuvailla myös kojusta.

Signature

Opissa se on variksenpoika tuulessa

http://www.jaskanluontokuvat.kuvat.fi

RankRankRank

Total Posts: 2994

Joined 28.07.2007

PM

Aion kuvata jatkossakin. Rakenteilla ja aivan loppusuoralla pyörivä koju. Saatan jossain vaiheessa esitellä tupalaisille. smile

Signature

Jos kiinnostaa niin lisää tuolla:
http://nordstrom.galleria.fi/kuvat/

RankRankRank

Total Posts: 2118

Joined 22.07.2007

PM

Kannettava koju, jonka saa kuljetettua mukana selässä. Ensi tyypit vielä ottamatta.

Signature

http://www.markkusalonen.fi
Joitain kuvia, enimmäkseen lintuja ja entistä sekavampi blogi tongue wink

Rank

Total Posts: 500

Joined 27.07.2007

PM

Rakenteilla ja aivan loppusuoralla pyörivä koju. Saatan jossain vaiheessa esitellä tupalaisille. smile

Kiinnostaa kyllä, mitä elukat tuosta hyrrästä tykkää. Jotkut kun ei siedä pakenematta vähäisintäkään optiikan kääntöä.

Signature

Kohti seuraavaa jääkautta mennään!     
eskokivisto.fi

RankRankRankRankRank

Total Posts: 11603

Joined 27.07.2007

PM

Kannettava koju, jonka saa kuljetettua mukana selässä. Ensi tyypit vielä ottamatta.

Sellainen pikateltta camokuviolla, kokeilin sorsin, pelkäsivät enemmän telttaa kuin minua mutta talitintti kävi monta kertaa katsomassa pienestä reiästä jonka jätin tähystämiseen. No kyllä se toimii oikein sijoitettuna, ei ole minullakaan vielä ollut niin hyvää paikkaa että olisin viitsinyt viritellä mutta joskus. smile
PS. kun niitä teräsjousia pyörittelee kasaan voi laueta ja jää ansaan kuin seinälle nostettavassa sängyssä LOL

Signature

Tuurilla ne laivatkin….

Rank

Total Posts: 396

Joined 01.01.2009

PM

Kangasteltta ja joku armeijan vanha maastoverkko….. ja kyllä hän minä kojuunkin pääsen, se ei ole minun mutta pitää kysyä lupa omistajalta….

RankRankRank

Total Posts: 2994

Joined 28.07.2007

PM

Rakenteilla ja aivan loppusuoralla pyörivä koju. Saatan jossain vaiheessa esitellä tupalaisille. smile

Kiinnostaa kyllä, mitä elukat tuosta hyrrästä tykkää. Jotkut kun ei siedä pakenematta vähäisintäkään optiikan kääntöä.

Rantaani olen ajatellut kojun viedä. Vuoraan sen ulkopuolelta kaislamatolla, jonka olen itse punonut. Lähinnä kuvauskohteina ovat ruovikon linnut kuten kaulushaikara, ruskosuohaukka, luhtakana ym. Saa nähdä miten toimii mutta aikaa olen kojun kehittelyyn ja rakentamiseen käyttänyt ruhtinaallisesti. Palataan asiaan kunnes saan ikkunapleksit päällystettyä kalvoilla. Sitten alkaa olla valmis. rolleyes

Signature

Jos kiinnostaa niin lisää tuolla:
http://nordstrom.galleria.fi/kuvat/

RankRank

Total Posts: 1142

Joined 27.11.2007

PM

Talon ullakolta ikkunaan asetetusta vaneerin reijästä olen kuvaillut.Pitäisi kait jonkinlainen siirrettävä koju rakentaa?

RankRank

Total Posts: 1687

Joined 24.10.2007

PM

Ostin halpisteltan ja siitä olisi tarkoitus viritellä kojun tapaista. Itse asiassa se on nyt käytössä testattu, että toimii. Tosin ajattelin laittaa kuvaus-ja kurkistus aukot vielä paremmin jemmaan. Hirvikärpästakin kangas on aika näppärä moiseen hommaan.

Signature

www.mikkopaakkonen.pictures.fi

RankRank

Total Posts: 1205

Joined 27.07.2007

PM

Kolmosen rimasta, ressusta, ja maastoverkosta kyhätty “kiinteä koju” ei maksanut mitään,mutta eipä käy kuinkaan jos särkeevät. Ainut virhe tässä oli että tein sen neliskanttiseksi,kun ois pitänyt tehdä harjakattomalliseksi cool grin

Rank

Total Posts: 103

Joined 11.04.2008

PM

Laitoin “tekniikka ja käsittely” osioon linkin erään piilon rakenteluun liittyvään juttuun. Pitänee viedä maastoon tässä lähiaikoina.

Rank

Total Posts: 855

Joined 06.01.2009

PM

Katsotaan nyt, toi kojukuvaus on alkanut vähän kiinnostamaan… lisäksi pystyisin käyttämään samaa rakennelmaani pilkkikojuna.
Ostin tuollaisen Otso-laavun Halpa-hallista kympillä, nyt olis tarkoitus tehdä sille alustaksi pari puulavaa ja purettava keskisalko poikkipuineen. Kuvauskäytössä pitänee laittaa joku maastoverkko aukkoon ja lavojen alle varmaan naulaan parit puusukset jotta vehjas olisi liikuteltavissa. Teertä olisi tarkoitus ensikeväänä kokeilla ja ehkä piisamia kunhan jäät alkaa kantamaan. Lavojen päälle tulee vielä sitten tietenkin solumuovia tahi paksumpaa jumppamattoa eristeeksi.
Katotaan ny, homma on vielä silkkana projektihahmotelmana. Mateenpyynnissä toi olis vaan aika vinkeä värkki.

Ehdotelmia projektin toteutukseen otetaan auliisti vastaan.

Ps. Projekti meni uuteen uskoon, lastauslavoja eli ralleja käyttäen kyhäelmästä tulisi liian raskas, olisi järkevämpää pystyttää laavu ihan tavallisella tavalla ja käyttää vain pohjaeristeenä runsaasti havuja ja paria solumuovipatjaa. Kehittely ja hahmottelu jatkuu vielä... päässäni, luulisin.

Signature

Mitä? Pitiks tähän kirjoittaa jotain viisastakin?
Ei, en ole luontokuvaaja. Minä vain kuvaan maisemia ja elikoita.

Rank

Total Posts: 301

Joined 01.09.2009

PM

Teeriä, tinttejä, närhiä, joutsenia… Pikkunen tunneliteltta varustettuna naamioverkolla toimii teerihommissa kätsysti. Paikallisesta romutaivaasta ostettu “metsästyskoju” toimii talviruokinnalla tällä hetkellä.

Suolle pitäs keksiä kyllä joku kätevä alusta teltalle, että pääsis lähemmäs soitimen ydintä. Hommaa pitää hieman kehittää joka saralla. Ohjelmassa olis metson soidinkin, mutta vasta kun saan lisää valovoimaa telepäähän.

Rauhoittavaa katsella vaikka nyt tinttien ja närhien touhuja kojusta. Emäntäkin käy välillä kuulemma meditoimassa kun tyttö antaa myöden grin