Tervetuloa, Ole hyvä ja Kirjaudu tai Luo itsellesi tunnus

Luonto- ja luontokuvafoorumi

Olet täällä: Tuvan etusivuForum Home → Yleinen keskustelu → Tupajumi → Thread

Vuoden Luontokuva 2008

Rank

Total Posts: 103

Joined 27.07.2007

PM

Katsoin tässä joutessani vanhoja vuoden luontokuvia. Mielestäni Jukka Meriläisen Kuusipeurat on yhä ykkönen, kaikkien luontokuvavoittajien numero uno. Taidan olla melkoinen romantikko jolle viimevuosien muuttuneet käsitykset luontokuvasta vaativat pientä totuttelua. Mutta kyllä se siitä sanois Manu grin

RankRank

Total Posts: 1077

Joined 27.07.2007

PM

Olipa voittajakuvasta mitä mieltä hyvänsä, tämän keskustelun taso on kyllä (enimmäkseen) alittanut sen tason, jolle huonoimman arvosanan antaneet ovat kuvan arvioineet. Hirveä huuto kun voittaja ei olekaan omaan makuun. Jopa päätuomari on haukuttu oikein nimeltä mainiten.

Ei voittajasta tarvitse pitää ja sen saa - ja se pitääkin - sanoa, toki. Muttei kilpailun taso laske siksi, että pönöfani ei pidä kuvasta. Jotkut muut sitten pitävät. Muistaako joku VLK-kiskan, jossa voittajasta ei olisi noussut poru?

Itse pidin kuvasta, jopa niin paljon, että äänestin sitä yleisön suosikiksi. Kuten muuten tein viime vuonnakin. Ilmeisesti minulla on samantapainen kuvamaku kuin tuomaristolla. Minusta minulla ei ole huono maku…

No niin, tästä ei varmaan kannata enempää vääntää. Kuvaamaan en itse juuri ole ehtinyt heinäkuun jälkeen. Hyviä pönöjä ja maukkaita karkkivärejä vain kaikille OIKEILLE luontokuvaajille!

Signature

Hyvinvoinnin mittarina tulisi ruokakorin sijaan olla roskakori.

RankRankRank

Total Posts: 2130

Joined 20.07.2007

PM

Huutoa varmaan ei olisi niin paljon ollut, jos luontokuva kilpailussa olisi valittu voittajaksi luontokuva streettikuvan sijaan…

Signature

..:: http://www.janneheimonen.net/ ::..
.: Luontokuvaus blog - päivitetty 12.05.2012 :.

RankRank

Total Posts: 1095

Joined 27.07.2007

PM

No porua tai ei, kyllähän Lassi mm. toi aika hyvin esille päätuomarin motiivit ja historyn. Ja se on silkkaa faktaa, eikä muuksi muutu. Kuvasta tavallaan mäkin pidin, mutta kertauksen vuoksi; Lavastettu, tahattomasti ehkä vähän tärähtänyt, voimakkaasti avattu mustaa paikoin vrt. sontikka etc. Kuva hyvä foorumi huono! Vielä lavstuksista, joo onhan esim. kojuilla safkaa tarjolla, mut elukat tulee käsittääkseni omasta tahdosta nälän ajamana helppoon pöytään. Ei niitä kai kohteita mönkkärillä siihen kipata, oli ne sit lintuja tai mitä hyvänsä otuksia!

Eikä kuvattavia juurikaan ohjailla, ei kännykästä puhumattakaan. cheese Nimittäin juuri toi kuvan syntytausta pudotti sen mun asteikollani alas helvettiin, aito tilanne olis ehkä...

Signature

Miten käy ammattikalastajien langattomien verkkojen yleistyessä?

Rank

Total Posts: 744

Joined 20.07.2007

PM

Pekka Potka kirjoittaa aiheesta blogissaan:

http://www.pekkapotka.com/

Signature

—————————————————-
www.villemerisaari.1g.fi/kuvat

Rank

Total Posts: 54

Joined 27.07.2007

PM

Hyvä valinta. Olen tyytyväinen. Nenye taisi olla oikea mies tuomaristossa tällä kertaa!

Kuvaa hyvin nykytilannetta/ilmastonmuutosta. Piristävä sekä kantaakin ottava luontokuva. Hienoa, että välillä rikotaan sitä -jo niin moneen kertaan- nähtyä tuttua kaavaa.

Tavallaan pelottaa vaan tulevaisuutta ajatellen, että minkälaisia otoksia sitä tyrkytetään kisaan mukaan. “No ku seki viimeks ni mäki nyt….”.

Niin, mainittakoon vielä että olihan siellä toki todella komeita luontokuvia muitakin!

Rank

Total Posts: 39

Joined 27.07.2007

PM

Koskahan se Nenyen selvitys nimi"lunttauksesta julkistetaan” :D
Ei mentykkään niin anonyyminä tuomarointi alusta loppuun…

Signature

Luontokuvagalleriat & blog: www.tuomasheinonen.com

RankRank

Total Posts: 1077

Joined 27.07.2007

PM

Ei mentykkään niin anonyyminä tuomarointi alusta loppuun…

Mikäs juttu tää nyt sitten on? Meinaatko, että voittaja oli päätuomari kaljakaveri, vai?

Signature

Hyvinvoinnin mittarina tulisi ruokakorin sijaan olla roskakori.